- Coffee Table Lily


Seperti yang Rambozzi® nyatakan di dalam 'entry' Coffee Table Maya sebelum nie, Coffee Table Lily nie Rambozzi® buat serentak dengan Coffee Table Maya. Untuk Coffee Table Lily nie, 'design' untuk 'table top'nya berbeza sedikit berbanding Coffee Table Maya. Dan saiznya juga kecil sedikit.


Untuk Coffee Table Lily nie, Lily sendiri telah memilih 'Table Top Type B'. Senang je tu kan? Ok, jom mulakan 'woodworking' untuk projek kali nie - Coffee Table Lily.

-ukur kayu
-potong kayu
-tebuk lubang 'pocket hole'
-cantum 'table top'
-pasang 'apron' (nama dia la tu kot)
-pasang kaki meja
-'sanding'
-sapu 'tung oil'


Ok, siap Coffee Table Lily hahahahahahahaha! Aduh... bukannya Rambozzi® tak nak tunjuk proses pemasangan meja nie, tapi memang sama sebijik macam Study Table / Coffee Table Aishah, Coffee Table Yuzie dan Coffee Table Maya! Jadi, tak perlulah Rambozzi® 'bercerita' panjang untuk projek kali nie kan...heh heh heh.....

Coffee Table Lily nie disapu 'tung oil' seperti Study Table / Coffee Table Aishah dan Coffee Table Yuzie - sebanyak 3 lapisan.

Ok, seperti biasa, Rambozzi® harap, Lily akan suka la dengan hasil kerja Rambozzi® nie. Masih banyak yang perlu Rambozzi® pelajari, masih banyak yang perlu Rambozzi® kemaskan lagi kerja tangan Rambozzi® nie. Tahun 2014 nie agak 'mencabar' bagi Rambozzi®. Tahun 2014 nie juga 'membuka' banyak peluang untuk Rambozzi® meneruskan minat Rambozzi® di dalam 'woodworking'Rambozzi® akan terus berusaha keras untuk mendapatkan hasil² kerja kayu yang terbaik. Dan, Rambozzi® juga akan berusaha keras untuk membeli lebih banyak mesin, 'power tools' dan 'hand tools' untuk kegunaan Rambozzi®. Semakin bertambah projek 'woodworking', semakin bertambah juga keperluan untuk memiliki 'tools'² yang penting untuk kehalusan kerja kayu Rambozzi®...


2 Comments

  1. salam bang, nak tanya kayu cantik mcmni ada jual kat kilang papan ke eh. ke kene ketam sendiri. huhu. kalau area kl/shah alam ada jual ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam En.Anonymous..
      Harap boleh sertai komuniti kami di FB page - "Pertukangan Kayu D.I.Y Malaysia".
      Di sana blh dapat sedikit maklumat berkenaan woodworking.
      Terima kasih.

      Delete