- Penyangkut Kunci Wan Fatimah Waje


Ok..Sekarang baru la boleh sambung cerita untuk projek Penyangkut Kunci Wan Fatimah Waje dalam entry Kunci Mama Kunci Papa Lela tempoh hari. Plastik acrylic pun sudah dipotong dan diukir siap² sekali dengan Kunci Mama Kunci Papa Lela hari tu. Perkataan "Mr & Mrs F in da House" tu adalah idea Wan Fatimah Waje sendiri. Rambozzi® ikutkan je. Sekarang tinggal nak potong kayu untuk frame keliling plastik tu. Jom mula woodworking untuk Wan Fatimah Waje!


Kali nie Rambozzi® gunakan sekeping chipboard saiz 10*10 inci sebagai alas untuk skrukan plastik acrylic tu ke frame. Dan frame luar Rambozzi® gunakan kayu 1*1/2 inci. Kayu siap dipotong mengikut saiz chipboard dan dipotong 45°. Projek kayu yang sangat simple.


Seterusnya persediaan untuk mencantumkan kayu² tu menjadi frame.


Dan Rambozzi® masih lagi menggunakan teknik yang sama yang Rambozzi® selalu gunakan untuk membuat mitered frame.


Sebenarnya rak kunci ni juga adalah merupakan rak untuk meletak surat atau bil². Kombo la kiranya. "Key rack with mail holder".

Sekarang Rambozzi® nak lekatkan kesemua bahagian frame dan plastik² acrylic tu.


Ok.. Semua bahagian dah dilekatkan. Penyangkut kunci juga dah siap dipasang. Dan daripada gambar di atas, dapat dilihat dua bahagian rak nie iaitu bahagian untuk menyangkut kunci dan juga bahagian untuk meletak surat. Tapi kertas penutup untuk plastik acrylic yang siap diukir tu Rambozzi® belum cabut lagi. Jom tengok hasilnya yang dah siap.


Ok siap Penyangkut Kunci Wan Fatimah Waje. Sebenarnya Wan Fatimah Waje mahukan rak nie dengan warna pilihannya iaitu hitam dan putih. Tapi masa Rambozzi® design dalam illustrator, nampak simple sangat dan takde "highlight" dalam design tu. Wan Fatimah Waje pun dah bagi kebebasan pada Rambozzi® untuk design mengikut kreativiti Rambozzi®. Jadi inilah hasilnya selepas Rambozzi® "tambahkan sedikit perisa" ke dalam design ni.

Simple dan kemas dan menarik. Cuma bila dah siap nie baru Rambozzi® perasan, jarak antara penyangkut² kunci tu agak rapat. Hmmm... tapi boleh la kot. Harap² Wan Fatimah Waje suka dan gembira..Heh heh heh

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ok, gambar nie Rambozzi® ambil semasa Rambozzi® pasang Rak Wan Fatimah Waje di rumahnya...


Rasa bangga bila melihat hasil kerja Rambozzi® digunakan...

4 Comments

  1. Replies
    1. wah! apabila keyboard ditari dh datang!
      Harap² Wan Fatimah Waje suka dan gembira...

      Delete
    2. kunci tu tak disangkut sebab tak perasan..hahha..rambo jugak yg perasan..hehehe

      Delete
    3. hahaha kunci ape ntah tu...kunci hati, kot..... hahaha

      Delete