- Tray Jaja


Jaja datang lagi! Kali nie Jaja nak Rambozzi® buat bekas untuk dia letak segala macam garam gula dan lain² pulak. Jaja betul² dah jadi pelanggan tetap Rambozzi®. Rasa²nya Jaja dah tak beli perabot kat kedai dah sejak jumpa Rambozzi® kot...hehehehehehe. Tapi Rambozzi® teringat, Jaja pernah cakap pada Rambozzi®, kalau beli rak kecik² macam nie yang diperbuat daripada plastik kat kedai, tak tahan lama dan tak boleh letak barang banyak sangat, apatah lagi yang berat². Sebab tu dia suka perabot atau rak² kecik macam nie daripada kayu. 

Rambozzi®  akui Rambozzi®  masih amatur lagi dalam kerja² kayu nie. Tapi dengan adanya Jaja sebagai salah seorang pelanggan tetap (atau peminat setia kot, haha), Rambozzi® semakin bersemangat dan berkeyakinan bahawa produk² hasil kerja tangan Rambozzi® adalah kemas dan boleh digunakan. Ok, untuk projek Tray Jaja 2 nie, tak banyak gambar proses yang Rambozzi® ambil. Sebab terlalu simple dan tak banyak proses.

Jaja pun dah bagi ukuran yang dia nak pada Rambozzi®. Dan, jom start woodworking untuk Jaja, lagi...


Macam projek Rak Jaja yang merupakan projek pertama "merasmikan" KREG® Pocket Hole Jig, Tray Jaja nie juga merupakan projek pertama yang dibuat menggunakan Black & Decker Workmate 225. Wah bertuah betul Jaja! Semua barang² terbaik Rambozzi® dia yang rasmikan!

'Tray' nie tak banyak sangat proses yang Rambozzi® nak share dalam entry blog kali nie. "Joint"nya pun simple dan dilekatkan guna gam dan skru je. Senang. Lepas tu Rambozzi® "sanding" sikit dan cat dengan 'varnish', dua lapisan. Siap!



Ok siap Tray Jaja nie. Kerja kayu yang simple dan kemas.





Pandangan dari atas. Boleh tahan berkilat 'varnish' tu. Apa² pun, Rambozzi® harap Jaja suka dan bersesuaian dengan apa yang dia nak letak atas 'tray' nie. I like!

0 Comments