- Rak Kaunter Air Cathy Cat


Projek seterusnya Rambozzi® dapat daripada Cathy Cat, yang mahukan sebuah meja atau rak untuk dia letak peralatan untuk buat air dan gelas² kat restoran dia. Cathy Cat nie pun pernah tempah Meja Tungku Dapur Cathy Cat sebelum nie daripada Rambozzi®.

Sebenarnya Cathy Cat nie dah ada kaunter air kat restoran dia tu. Tapi ruangannya kecil dan Cathy Cat takde tempat nak letak susun gelas dan segala macam barang lagi la. Jadi rak nie adalah khusus untuk tujuan itu. Rambozzi® pun dah pergi ke restoran Cathy Cat untuk ambil ukuran rak yang dia nak, jadi jom start woodworking untuk Rak Kaunter Air Cathy Cat nie!


Gambar di atas adalah kayu² yang telah dipotong kepada saiz² yang diperlukan untuk Rak Kaunter Air Cathy Cat nie.


Macam biasa, Rambozzi® tebuk pocket hole dulu la siap², baru pasang semua bahagian rak tu.


Ok, dah siap pasang rangka utama untuk rak nie. Cathy Cat tu juga sebenarnya nak rak nie mudah alih. Jadi dia minta Rambozzi® tambahkan roda kat bawah rak tu.


Seterusnya Rambozzi® kena potong papan tu pulak untuk dijadikan alas untuk setiap tingkat rak.


Dan Rambozzi® tebuk pocket hole siap² untuk semua papan² tu. Setakat nie, projek nie berjalan dengan lancar. Cuma Rambozzi® dah terbayang beberapa "masalah" yang akan tiba nanti. Pertamanya, Rambozzi® kena cat dulu papan² tu dengan beberapa lapisan varnish, lepas tu baru boleh dipasang ke rak. Sebabnya, rak nie akan digunakan untuk tujuan yang mendedahkan rak nie kepada air. Jadi rak nie mestilah kalis air. Kalau papan² nie dipasang dulu ke rak, memang susah la nak cat sebab jarak antara papan² nie nanti agak rapat. Masalah seterusnya, belum "sampai" lagi...


Hahahahaha tetiba je dah siap projek Rak Kaunter Air Cathy Cat nie hehehehehe... Sebenarnya, dah takde apa dah yang Rambozzi® kena buat selain daripada cat. Dan Rambozzi® bernasib baik sebab takde masalah "pelik" yang timbul untuk Rambozzi® menyiapkan projek nie.

Ok, untuk bahagian rangka rak nie, Rambozzi® cat dengan 3 lapisan varnish berwarna "Dark Walnut". Dan untuk papan² alas rak tu pulak Rambozzi® cat dengan 1 lapisan varnish berwarna "Nyato" dan diikuti dengan 2 lapisan "clear varnish".

Bila dah siap cat barulah Rambozzi® boleh nak pasangkan papan² tu ke rak. Memang mengarut sikit la pendekatan Rambozzi® tu, tapi Rambozzi® "ada masa" sebab Rambozzi® memang nak pastikan rak ni halus dan kalis air. Rambozzi® betul² mengharapkan lapisan² varnish tu akan dapat "menjaga" rak nie daripada air...


Ok, dah siap sepenuhnya projek nie.


Ok, Rambozzi® harap Cathy Cat akan suka dengan rak nie. Rambozzi® harap rak nie dapat memenuhi keperluan dan kegunaan Cathy Cat nanti. Dan Rambozzi® juga sangat² berharap agar rak nie kalis air dan dapat digunakan untuk tempoh yang lama. Cuma Rambozzi® tak berani nak jamin berapa lama rak nie boleh digunakan heh heh heh heh.....

0 Comments