- Bakul² Sampah Zaza


Masih lagi dengan projek daripada Zaza, kali nie Rambozzi® nak cuba buat bakul sampah untuk Zaza nie. Zaza minta Rambozzi® buatkan 4 biji bakul sampah kayu untuk stokisnya. Ok, tanpa membuang masa jom potong kayu dan mulakan 'woodworking' untuk projek Bakul² Sampah Zaza.


Ok, bakul² sampah nie akan Rambozzi® buat menggunakan kayu² 1x1 dan 1x1/2 sahaja. Kayu² 1x1 tu Rambozzi® dah tebuk 'pocket hole' siap². Sekarang, mari pasang bakul² sampah nie..


Mula² sekali Rambozzi® kena pasangkan kayu² 1x1 tu menjadi rangka untuk bakul² sampah tu seperti gambar di atas.



Langkah seterusnya, Rambozzi® lekatkan kayu² 1x1/2 tu ke rangka tadi. Untuk proses nie, Rambozzi® pasang menggunakan gam kayu dan 'electric nail gun'. Tapi 'electric nail gun' tu 'power' sangat, sampai berbekas pulak kat kayu² tu. Ada yang agak dalam dan ini memburukkan kayu² tu. Nampaknya Rambozzi® kena tampal lubang² tu dengan 'wood filler', lepas tu kena 'sanding' dan lepas tu baru boleh dicat. Projek yang sangat senang tapi banyak la pulak kerjanya....



Ok, dah siap pasang kesemua bakul² sampah tu. Senang je, tak sampai setengah hari dah siap semua tu. Tapi Rambozzi® dah nampak dan dah 'feel' betapa susahnya nak cat bakul² sampah tu. Kalau siap macam tu je takpe, siaplah kerja Rambozzi®. Tapi nak tak nak Rambozzi® kena cat dengan 'varnish', barulah cantik. Ok, biarkan dulu. Nanti dah ada 'mood' mengecat baru Rambozzi® akan cat.



Dan selepas beberapa lama menunggu, akhirnya 'mood' untuk mengecat Bakul² Sampah Zaza nie tiba. Seperti yang Rambozzi® jangkakan sebelum nie, bakul² sampah nie memang agak susah nak dicat. Tapi Rambozzi® cuba buat yang terbaik sebab dah lama sangat projek nie tertangguh. Bakul² sampah nie Rambozzi® cat dengan menggunakan 'polyurethane varnish' sebanyak 3 lapisan juga.

Ok, dengan itu siaplah projek Bakul² Sampah Zaza nie. Projek Side Table Zaza pun dah siap. Ada satu lagi projek dari Zaza yang belum siap iaitu, Cooking Cart Zaza. Ok, Rambozzi® nak sambung siapkan projek seterusnya...



2 Comments

  1. saya berminat nak tempah meja kayu.mcm mana saya nak ctc en Rambozzi yer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. contact Rambozzi: 016-952 7489 / srambozzi@gmail.com
      blh tgk dlu hasil² kerja Rambozzi sblm nie supaya tahu stkt mana kemampuan Rambozzi..
      terima kasih Yuzie Amir.

      Delete